Als manager, marketeer of verkoper neem je continu beslissingen. Het marketing intelligence proces helpt je deze beslissingen sneller en beter te nemen.
Een passende strategie is de juiste balans vinden tussen effectiviteit en efficiency. Rekening houdend met de belangen van alle stakeholders. Dit maakt het mensenwerk.
Beslissingen op operationeel niveau kunnen tot op een bepaalde mate worden geautomatiseerd. Denk daarbij aan kunstmatige intelligentie en marketing automation. En techniek maak het mogelijk om deze beslissing weer automatisch uit te voeren via advertentieprogramma’s, loyaliteitsprogramma’s of een in een telefonisch bestelproces.
Niet alle beslissingen zijn (volledig) te automatiseren, zoals het strategisch beleid. En in hoeverre is het creatieve proces te automatiseren? Het succes van een campagne is van vele factoren afhankelijk. De propositie, media, concurrentie, boodschap, doelgroep en nog veel meer. Marketing intelligence helpt bij het vinden van de juiste mix en invulling, maar de uiteindelijke keuze en uitwerking ligt bij de marketeer, de leveranciers, de afdeling klantenservice, een accountmanager en alle andere betrokken partijen.
Door bewust te zijn van de manier waarop je beslissingen neemt en de invloed die verschillende beslissing op elkaar hebben kun je betere en snellere beslissingen nemen.
Meer weten? Neem contact met ons op.